Persoane fizice
Prezentare serviciu
   Avantaje
   Taxe si comisioane
   Imbunatatiri aduse serviciului
Cum devii client?
   Cerinte tehnice
Suport clienti
   Ghid de utilizare
   Solutii rapide
Demo Raiffeisen Online
Intrebari frecvente
Securitate
Persoane juridice
Accesare Raiffeisen Online
Accesare Raiffeisen Bank

Contact

Serviciul suport

Telefon: 021-306.55.55
Telefon: 021-306.55.56

E-mail: online@raiffeisen.ro

Ghid de utilizare

 

  1. Cuprins:

    1. 1. Inrolare si autentificare in aplicatia Raiffeisen Online
      1. 1.1. Inrolare persoane fizice
      2. 1.2. Autentificare persoane fizice
      3. 1.3. Autentificare in aplicatie
    2. 2. Generalitati
      1. 2.1. Pagina principala
      2. 2.2. Mesagerie securizata
      3. 2.3. Confirmare electronica
    3. 3. Tranzactii ce pot fi efectuate prin serviciul Raiffeisen Online
      1. 3.1. Servicii cont
        1. 3.1.1. Portofoliul Meu
        2. 3.1.2. Serviciul Plati Directe Furnizori
      2. 3.2. Operatiuni conturi proprii
        1. 3.2.1. Transferuri intre conturile proprii
        2. 3.2.2. Constituire depozite la termen
        3. 3.2.3. Schimburi valutare intre conturile proprii
        4. 3.2.4. Afiseaza operatiuni active
      3. 3.3. Transferuri/Plati
        1. 3.3.1. Plati intrabancare (in conturi la Raiffeisen Bank)
        2. 3.3.2. Plati interbancare (in conturi la alte banci)
        3. 3.3.3. Plati Facturi
        4. 3.3.4. Afiseaza transferuri active
    4. 4. Servicii clienti
      1. 4.1. Modificare cod utilizator
      2. 4.2. Modificare PAROLA
      3. 4.3. Modificare e-mail
      4. 4.4. Stopare expediare extras
      5. 4.5. Pseudonime cont
      6. 4.6. Administrare beneficiari
      7. 4.7. Activitate on-line
      8. 4.8. Noutati
      9. 4.9. Ghid de utilizare Raiffeisen Online
      10. 4.10. Taxe-comisioane
    5. 5. Limite utilizare Raiffeisen Online

     

    1. Inrolare si autentificare in aplicatia Raiffeisen Online

    Serviciul Raiffeisen Online iti permite sa efectuezi operatiuni bancare prin internet 24h/24, 7 zile din 7 oriunde in lume, accesand pagina www.raiffeisenonline.ro.

    sus

    1.1. Inrolare persoane fizice

    Pentru a deveni client al serviciului Raiffeisen Online trebuie:

    • Sa fii client Raiffeisen Bank
    • Sa detii cel putin un cont curent in lei
    • Sa detii un card de debit activ in lei
    • Sa inchei contractul de activare a serviciului

    Pentru a incheia contractul de activare a serviciului Raiffeisen Online, te poti adresa oricarei unitati Raiffeisen Bank unde specialistii nostri te vor asista si vei descoperi astfel primii pasi in utilizarea serviciului.

    sus

    1.2. Autentificare persoane fizice.

    In urma incheierii contractului, serviciul devine activ imediat si-l vei putea folosi in deplina siguranta cu respectarea conditiilor de securitate precum si a recomandarilor din ghidul de utilizare.

    Prima autentificare

    Pentru prima autentificare in aplicatia Raiffeisen Online vei folosi urmatoarele informatii:

    • Cod utilizator initial (CIF): este codul comunicat de catre specialistul din unitatea Raiffeisen Bank, si notat in contract;
    • Parola initiala: este cea pe care ai introdus-o in momentul in care ai fost inrolat la banca;
    • Doua cifre solicitate de aplicatie de pe oricare din cardurile personale de debit Visa Electron sau Maestro.

    In cadrul primei autentificari ti se va solicita in mod obligatoriu sa-ti schimbi Codul de utilizator si Parola initiale.

    Astfel ai posibilitatea sa stabilesti un Cod de utilizator si o Parola preferate.

    Pentru toate autentificarile ulterioare vei introduce Codul de utilizator si Parola stabilite de tine. In cazul in care uiti parola trebuie sa contactezi una din unitatile Raiffeisen Bank si vei primi o noua parola pentru utilizarea serviciului Raiffeisen Online.

    sus

    1.3. Autentificare in aplicatie

    Pentru autentificarea in aplicatia Raiffeisen Online vei parcurge urmatorii pasi:

    1. Accesare Raiffeisen Online
    (Link din www.raiffeisen.ro, sau direct pe www.raiffeisenonline.ro)

    2. Introducere Cod utilizator*
    (La prima autentificare este introdus Codul de utilizator initial (CIF) comunicat de banca si notat in contract. Incepand cu a doua autentificare se va introduce Codul de utilizator stabilit de tine)

    3. Apasare buton Continua

    4. Introducere Parola*
    (La prima autentificare este introdusa Parola initiala cea pe care ai introdus-o in momentul in care ai fost inrolat la banca. Incepand cu a doua autentificare se va introduce Parola stabilita de tine)

    5. Selectare cifre solicitate de aplicatie, inscrise pe oricare din cardurile tale de debit Visa Electron sau Maestro
    De exemplu sa presupunem ca aplicatia solicita “Cifra 12” si “Cifra 15”, iar cifrele notate pe cardul tau sunt urmatoarele:
    1234 567 891 234 567
    Se vor citi cifrele de pe card de la stanga la dreapta si se va selecta din lista derulanta pentru cifra 12 = 3, iar pentru cifra 15 = 6.

    6. Apasare buton Autentificare

    7. Serviciul Raiffeisen Online este la dispozitia ta

    *Atentie, parola si codul de utilizator sunt case sensitive (in momentul introducerii acestora trebuie avut in vedere ca tipul de caractere – litere mari sau mici - trebuie sa fie exact cel stabilit in cadrul autentificarii).

    sus

    2. Generalitati

    sus

    2.1. Pagina principala

    Dupa parcurgerea pasilor de autentificare in aplicatie, prima pagina afisata este Pagina principala ce ofera urmatoarele informatii:

    • Data si ora curenta
    • Data si ora ultimei logari in aplicatie
    • Numarul mesajelor securizate necitite daca acestea exista
    • Text informativ (acesta fiind oferit de banca in josul paginii)

    In coltul din dreapta sus al paginii principale sunt afisate urmatoarele iconite:

    ...Pagina principala :Te directioneaza catre pagina principala
    :Te directioneaza catre pagina cu mesaje securizate
    ...Listare : Printeaza pagina
    ...Ajutor : Te directioneaza catre Ghidul de Utilizare Raiffeisen Online.

    In partea din stanga sus a paginii sunt patru categorii de meniu dupa cum urmeaza:

    “Servicii cont”, “Operatiuni conturi proprii”, “Transferuri/Plati”, “Servicii clienti” si optiunea “Inchidere sesiune” care te ajuta la parasirea corecta a aplicatiei Raiffeisen Online.

    De fiecare data cand selectezi una dintre categoriile anterioare sub acest meniu se vor afisa submeniurile componente.

    sus

    2.2. Mesagerie securizata

    Optiunea de mesagerie securizata este un serviciu care iti ofera oportunitatea de a comunica cu banca intr-un mod sigur folosind mesajele de tip text. Pentru a vizualiza mesajele sosite sau pentru a trimite un mesaj securizat catre banca, trebuie sa selectezi semnul de plic () care este accesibil oricand de pe orice pagina . De asemenea daca exista mesaje securizate necitite, esti avertizat printr-un mesaj existent pe pagina principala.

    sus

    2.3. Confirmare electronica.

    Aplicatia Raiffeisen Online genereaza pentru fiecare tranzactie bancara efectuata, un fisier numit Confirmare electronica ce poate fi salvat pe propriul computer.

    In acest fisier ai posibilitatea sa completezi datele tale pentru a transmite printr-un mediu securizat eventuale solicitari catre banca. Confirmarea electronica poate fi transmisa fie imediat dupa finalizarea tranzactiei fie ulterior. In acest din urma caz trebuie sa accesezi meniul Servicii clienti, optiunea Activitate on-line unde poti gasi Confirmarea electronica, o completezi si o trimiti la banca.

    Pentru a putea trimite Confirmarea electronica catre banca trebuie sa fie deschisa aplicatia Raiffeisen Online. Banca primeste comentariile tale impreuna cu detaliile tranzactiei, analizeaza cererea si te contacteaza apoi pentru a-ti transmite raspunsul.

    sus

    3. Tranzactii ce pot fi efectuate prin serviciul Raiffeisen Online

    sus

    3.1. Servicii cont

    sus

    3.1.1. Portofoliul meu

    Optiunea Portofoliul Meu ofera lista conturilor personale (la care esti titular) deschise la Raiffeisen Bank. Pentru a vizualiza aceasta lista trebuie sa selectezi din meniul Servicii Cont, submeniul Portofoliul Meu, prima optiune din stanga sus.

    Pentru fiecare cont sunt furnizate urmatoarele informatii:

    • Tipul contului - produsul
    • Numarul / Numele contului
    • Moneda contului
    • Soldul disponibil (valabil pentru conturile curente si de economii)
    • Soldul curent

    Poti vizualiza mai multe detalii despre fiecare cont in parte printr-un simplu click pe contul respectiv.

    Prin intermediul serviciului Raiffeisen Online poti vizualiza conturile pe care le-ai notat in contract sau, la solicitarea ta, toate conturile active pe care le detii la momentul inrolarii in cadrul serviciului Raiffeisen Online. In cazul in care ai solicitat deschiderea unor noi conturi prin alte canale decat Raiffeisen Online si doresti accesarea acestora prin intermediul Serviciului Raiffeisen Online, te rugam sa te adresezi unei unitati Raiffeisen sau sa apelezi numerele de telefon 021.306.55.55 sau 021.306.55.56 si sa soliciti adaugarea lor. Astfel, prin Raiffeisen Online beneficiezi de o flexibilitate totala si tu decizi conturile pe care doresti sa le accesezi, sau din contra, sa le excluzi din cadrul aplicatiei Raiffeisen Online.

    Tipuri de conturi:

    A. Conturi curente si de economii.

    Urmatoarele informatii sunt afisate pentru conturile curente si de economii:

    1. 1. Detalii:
      • Numarul de cont IBAN
      • Numarul si numele agentiei unde este deschis contul
      • Data de deschidere a contului
    2. 2. Beneficiari
      • Titular/relatia titularului fata de cont: afiseaza titularul contului si de asemenea numele imputernicitilor, daca acestia exista pe contul respectiv
    3. 3. Solduri
      • Sold disponibil
      • Sold curent
      • Soldul ultimului extras
      • Limita descoperit de cont
      • Limita descoperit de cont folosita
      • Suma retinuta

    Urmatoarea parte a ecranului afiseaza un istoric al tranzactiilor pe contul respectiv, campurile de mai jos fiind folosite ca si criterii de selectie:

    • Data (de la-pana la) (ZZ/LL/AAAA)
    • Suma (de la-pana la)
    • Numar tranzactii
    • Tip tranzactie

    Dupa ce ai introdus criteriile dorite trebuie sa apesi butonul Trimite si ecranul va afisa lista tranzactiilor care indeplinesc criteriile cerute. Pentru fiecare tranzactie sunt afisate urmatoarele informatii

    • Data tranzactiei
    • Data efectuarii
    • Descrierea tranzactiei
    • Debit: suma tranzactiei, daca este o tranzactie de debit
    • Credit: suma tranzactiei, daca este o tranzactie de credit

    Poti descarca tranzactia in format .xls sau .qif prin simpla apasare a butonului aferent formatului dorit.

    In josul paginii exista o lista derulanta in care apar toate conturile personale.

    Poti selecta alt cont si prin simpla apasare a butonului “Afiseaza” poti vizualiza detalii despre contul respectiv.

    B. Depozite la termen.

    Pentru un depozit la termen urmatoarele informatii vor fi afisate:

    • Detalii
      • Numarul si numele agentiei unde este deschis depozitul
      • Data de deschidere a contului de depozit
      • Data maturitatii/Urmatoarea data de reinnoire: Daca este un depozit la termen cu scadenta unica atunci este afisata data scadenta, iar daca este un depozit cu reinnoire este afisata data urmatoarei reinnoiri a depozitului
    • Titulari
      • Titular/relatia titularului fata de cont: afiseaza titularul contului si de asemenea numele imputernicitilor, daca acestia exista pe contul respectiv
    • Caracteristicile depozitului la termen
      • Sold curent: soldul depozitului la termen.
      • Dobanda retinuta anul acesta: dobanda care a fost retinuta in anul curent
      • Dobanda platita anul acesta: dobanda platita in anul curent
      • Urmatoarea data de plata a dobanzii: data in care va avea loc urmatoarea plata de dobanda
      • Urmatoarea suma de plata
      • Contul de transfer al dobanzii
      • Soldul ultimului extras

    Urmatoarea sectiune a ecranului afiseaza istoricul tranzactiilor de pe contul respectiv si este similara cu cea pentru conturile curente si de economii.

    C. Conturi de credit.

    Pentru conturile de credit se vor afisa urmatoarele informatii:

    • Detalii
      • Numarul si numele agentiei unde este deschis depozitul
      • Data deschiderii
      • Data expirarii: data scadenta a creditului
    • Caracteristici imprumut
      • Suma imprumut: suma pentru care a fost acordat creditul
      • Sold principal: suma ramasa din creditul oferit care nu a fost inca platita
      • Urmatoarea data de plata
      • Urmatoarea suma de plata
      • Plati restante
      • Contul din care se face plata
      • Rata dobanzii
      • Soldul ultimului extras

    Urmatoarea sectiune a ecranului afiseaza istoricul tranzactiilor de pe contul respectiv si este similara cu cea pentru conturile curente si de economii.

    D. Carduri de credit

    Pentru cardurile de credit vor fi afisate urmatoarele informatii:

    Detalii:

    • Limita de credit aprobata
    • Sume utilizate de la ultimul raport inclusiv: suma cheltuita din limita de credit aprobata
    • Suma ultimei rambursari
    • Soldul ultimului raport de activitate
    • Suma minima de rambursat
    • Data maxima pentru efectuarea rambursarii
    • Exista debitare directa

    Urmatoarea sectiune a ecranului afiseaza istoricul tranzactiilor de pe cardul respectiv si este similara cu cea pentru conturile curente si de economii.

    sus

    3.1.2. Serviciul Plati Directe Furnizori.

    Prin intermediul acestei functii transmiti bancii instructiuni in vederea debitarii automate a contului tau curent cu contravaloarea facturilor emise de un furnizor de servicii pe numele tau sau al unei terte persoane , client al furnizorului. De asemenea, ai posibilitatea stergerii sau modificarii instructiunilor transmise anterior bancii.

    La setarea unei Plati Directe Furnizori trebuie sa selectezi contul care se va debita (contul platitor ) , precum si furnizorul de servcii, urmand sa completezi campurile afisate cu detaliile de pe factura ta. Daca factura pe care doresti sa o platesti nu este emisa pe numele tau, trebuie sa bifezi campul Terta persoana si sa completezi restul campurilor cu datele personale ale titularului facturii emise de furnizor.

    Pentru a sterge sau a modifica instructiunile comunicate anterior bancii , trebuie sa accesezi butonul Afisare Plati Directe Furnizori active si apoi Trimite. Se vor afisa toate instructiunile active pe contul platitor selectat, existand posibilitatea de stergere sau de modificare pentru fiecare in parte.

    sus

    3.2. Operatiuni conturi proprii

    sus

    3.2.1. Transfer intre conturile proprii.

    Aceasta tranzactie este folosita pentru a transfera fonduri intre doua conturi personale deschise la Raiffeisen Bank.

    Tranzactia implica parcurgerea a trei ecrane si completarea urmatoarelor campuri:

    Introducerea datelor

    • Din contul: contul care va fi debitat. Va trebui sa selectezi dintr-o lista derulanta contul din care se va face transferul.
    • In contul: contul care va fi creditat. Va trebui sa selectezi dintr-o lista derulanta contul in care se va face transferul.
    • Suma: suma care va fi transferata

    Daca doresti sa transferi o suma care contine zecimale (Ex:100 RON si 21 bani), vei tasta 100, semnul “virgula” si apoi 21, adica 100,21 RON.

    • Data transferului (ZZ/LL/AAAA): data tranzactiei (respectiv a primului transfer, in cazul in care se doreste ca tranzactia sa fie repetata).
    • Comentarii: textul care va fi inclus in campul de descriere din istoricul tranzactiilor contului respectiv
    • Doresc ca aceasta tranzactie sa fie repetata: daca doresti ca tranzactia sa se repete trebuie sa bifezi casuta de alaturi.
    • Frecventa (toate): trebuie sa completezi frecventa cu care se va repeta tranzactia in cazul in care ai ales ca transferul sa se repete.

    Poti opta ca transferul repetat sa se efectueze:

    a. la o data fixa
    Vei mentiona in acest caz in campul Data transferului data dorita de tine, iar in campul Frecventa (toate) vei selecta 1 luna, in cazul in care doresti ca transferul sa se efectueze lunar sau 2 luni, in cazul in care doresti ca transferul sa se efectueze la data fixa indicata de tine la o perioada de 2 luni, etc.
    De exemplu: Data transferului : 16/04/2006 si Frecventa: 1 luna, va determina repetarea transferului luna de luna, la data de 16.

    b. la un interval fix de zile
    Vei mentiona in acest caz in campul Data transferului data primului transfer, iar in campul Frecventa (toate) vei selecta 1 zi, in cazul in care doresti sa se efectueze zilnic sau 3 zile, daca doresti ca transferul sa se efectueze din 3 in 3 zile etc.

    • Data expirarii (ZZ/LL/AAAA): in cazul in care transferul este repetat, trebuie trecuta data expirarii, incepand cu care transferul nu se mai efectueaza.

    Butonul Trimite te va directiona catre pagina de confirmare unde vei avea posibilitatea sa revezi detaliile tranzactiei.

    Confirmare

    In ecranul de confirmare trebuie sa introduci parola pentru validarea tranzactiei (care este aceeasi cu parola de accesare a serviciului).

    Nota: In cazul in care introduci de 3 ori o parola gresita, aplicatia blocheaza automat accesul tau la efectuarea de transferuri in sesiunea curenta.
    In continuare vei putea doar sa vizualizezi informatii despre conturile tale.
    Pentru a efectua din nou tranzactii, trebuie sa inchizi sesiunea curenta si sa accesezi din nou aplicatia.

    Daca esti de acord cu detaliile tranzactiei trebuie sa apesi butonul Confirma pentru a efectua tranzactia.
    Daca doresti sa modifici informatiile trebuie sa apesi butonul Anuleaza si te vei intoarce la ecranul de introducere a datelor.

    Rezultat

    Ecranul Rezultat te informeaza despre procesarea tranzactiei, iar in cazul platilor repetate sau in viitor, acest ecran confirma transmiterea cu succes la banca a instructiunilor de plata respective.
    Butonul Confirmare Electronica va deschide un fisier cu detaliile tranzactiei, care poate fi salvat pe computerul tau.

    sus

    3.2.2. Depozite la termen

    sus

    3.2.2.1. Constituire depozite la termen

    Prin intermediul acestei functii poti constitui depozite utilizand aplicatia Raiffeisen Online.

    Ecranul de introducere a datelor afisat dupa accesarea functiei Constituire depozite solicita:

    • Tipul de depozit pe care-l doresti (se va selecta din lista derulanta).

    Lista derulanta ce afiseaza tipurile de depozit contine denumiri simplificate a caror explicatie poate fi vizualizata prin accesarea butonului Informatii Depozite.
    De exemplu: DEP 1 L PF DOB FLUCT CAPIT RON*RON, este Depozit in RON pe o luna cu dobanda fluctuanta si capitalizarea dobanzii

    • Contul din care va fi transferata suma pentru alimentarea depozitului constituit (se va selecta din lista derulanta)
    • Suma de constituire a depozitului

    Pentru fiecare depozit exista o suma minima de constituire ce poate fi vizualizata prin accesarea butonului Informatii Depozite, sau www.raiffeisen.ro.
    Daca doresti sa constitui un depozit cu o suma care contine zecimale (Ex:100 RON si 21 bani), vei tasta 100, semnul “virgula” si apoi 21, adica 100,21 RON.

    • Contul in care se va vira lunar dobanda, in cazul depozitelor cu transfer de dobanda (se va selecta din lista derulanta)

    Apoi apesi butonul Trimite si se va afisa un ecran de confirmare, iar daca datele sunt corecte trebuie sa introduci parola si sa apesi butonul Confirma.

    sus

    3.2.2.2. Lichidare depozite la termen

    Prin intermediul acestei functii poti lichida depozitele in RON pe care le detii la Raiffeisen Bank (atat depozitele constituite prin Raiffeisen Online, cat si cele constituite prin alte canale (la banca sau prin Raiffeisen Direct).

    Ecranul de introducere a datelor afisat dupa accesarea functiei Lichidare depozite iti solicita sa selectezi din lista derulanta:

    • Din contul - contul de depozit in RON pe care doresti sa il lichidezi;
    • In contul - contul tau curent sau de economii in care sa se transfere suma acumulata in depozit.

    Nu poti lichida depozite in intervalul orar 22 pm- 04 am.

    Apoi apesi butonul Trimite si se va afisa un ecran de confirmare, iar daca datele sunt corecte trebuie sa introduci parola si sa apesi butonul Confirma.

    sus

    3.2.3. Schimburi valutare intre conturile proprii.

    Utilizand aceasta functie vei avea posibilitatea de a efectua schimburi valutare si tranzactii cross-currency intre conturile proprii.

    Ecranul de introducere a datelor va solicita urmatoarele informatii:

    • Din contul: contul din care vor pleca banii
    • In contul: contul in care vor ajunge banii
    • Moneda tranzactiei: reprezinta moneda dorita a fi tranzactionata (butonul Exchange Rates iti va afisa ratele de schimb valabile in momentul respectiv .)
    • Suma: suma care va pleca din contul selectat
    • Comentarii: ce reprezinta transferul respectiv

    In functie de moneda ce va fi tranzactionata si de tranzactia dorita, respectiv vanzare sau cumparare valuta exista urmatoarele optiuni:

    1. Vanzare de valuta cu precizarea sumei exacte de valuta

    • Din contul: selecteaza unul din conturile din care doresti sa vinzi valuta
    • In contul: selecteaza unul dintre conturile personale de RON.
    • Moneda tranzactiei: selecteaza moneda aferenta valutei pe care o vinzi.
    • Suma: introduci suma in valuta pe care doresti sa o vinzi.

    2. Cumparare de valuta cu precizarea sumei exacte de valuta

    • Din contul: selecteaza unul din conturile personale de RON
    • In contul: selecteaza unul din conturile in valuta
    • Moneda tranzactiei: selecteaza moneda aferenta valutei pe care o cumperi
    • Suma: introduci suma in valuta pe care o vei cumpara

    3. Vanzare de valuta cu precizarea echivalentului in RON

    Pentru a vinde o suma de valuta astfel incat sa obtii un anumit echivalent in RON (ex. doresti sa vinzi valuta astfel incat sa obtii 1.000 RON):

    • Din contul: selecteaza unul din conturile in valuta
    • In contul: selecteaza unul din conturile pesonale in RON
    • Moneda tranzactiei: selecteaza moneda RON
    • Suma: introduci suma in RON pe care doresti sa o obtii (de ex. 1.000 RON).

    4. Cumparare de valuta cu precizarea echivalentului in RON

    Pentru a cumpara o cantitate de valuta avand disponibila o anumita cantitate de RON (ex. doresti sa cumperi valuta in valoare de 1.000 RON):

    • Din contul: selecteaza unul din conturile personale in RON
    • In contul: selecteaza unul din conturile tale in valuta
    • Moneda tranzactiei: selecteaza moneda RON
    • Suma: introduci suma in RON pe care doresti sa o transformi in valuta (de ex. 1.000 RON)

    5. Vanzare de valuta intre doua monede straine

    Daca doresti sa vinzi o suma intr-o valuta straina si sa obtii echivalentul in alta valuta straina (de exemplu, vinzi 100 EUR si obtii USD):

    • Din contul: selectezi unul din conturile personale in EUR
    • In contul: selectezi unul din conturile personale in USD
    • Moneda tranzactiei: selectezi moneda EUR
    • Suma: introduci suma in EUR (in cazul de fata 100 EUR).

    6. Cumparare de valuta intre doua monede straine

    Daca doresti sa cumperi o suma intr-o valuta straina avand echivalentul in alta valuta straina (de exemplu, avand in cont USD, cumperi 100 EUR):

    • Din contul: selectezi unul din conturile personale in USD
    • In contul: selectezi unul din conturile personale in EUR
    • Moneda tranzactiei: selectezi moneda EUR
    • Suma: introduci suma in EUR pe care doresti sa o obtii (in cazul de fata 100 EUR)

    Apoi apesi butonul Trimite si se va afisa un ecran de verificare si confirmare ce sumarizeaza detaliile tranzactiei.


    Daca informatiile afisate sunt corecte se introduce parola si se Confirma.

    In cazul in care doresti sa modifici informatiile accesezi butonul Anuleaza, ce determina revenirea in pagina de introducere a datelor.

    sus

    3.2.4. Afiseaza operatiuni active.

    Aceasta functie ofera posibilitatea afisarii tuturor transferurilor intre conturile proprii ce au fost programate a fi repetate sau transferuri cu data in viitor, pentru fiecare in parte existand optiunea de Modificare sau Stergere.

    sus

    3.3. Transferuri/Plati

    sus

    3.3.1. Plati intrabancare (in conturi la Raiffeisen Bank)

    Aceasta operatiune este folosita pentru a transfera fonduri online (atat RON cat si valuta) dintr-un cont personal catre un cont al altui client Raiffeisen Bank.

    Daca doresti sa platesti facturi de utilitati, polite de asigurari etc. te rugam sa folosesti optiunea “Plati facturi”.

    Trebuie sa oferi urmatoarele informatii:

    • Contul: contul care va fi debitat. Vei selecta acel cont dintr-o lista derulanta cu conturile proprii.
    • In contul beneficiarului: contul care va fi creditat. In cazul in care ai definit beneficiarul transferului in optiunea Administrare beneficiari poti sa selectezi numele acestuia din lista derulanta . Ambele conturi (atat contul personal cat si contul beneficiarului) trebuie sa fie deschise in aceeasi moneda.
    • Suma: suma care va fi transferata
    • Data transferului(ZZ/LL/AAAA): data transferului(respectiv a primului transfer, in cazul in care se doreste ca tranzactia sa fie repetata).
    • Comentarii: textul care va fi inclus in campul de descriere din istoricul tranzactiilor contului respectiv.
    • Doresc ca aceasta tranzactie sa fie repetata: daca doresti ca tranzactia sa se repete trebuie sa bifezi casuta de alaturi.
    • Frecventa (toate): trebuie sa completezi frecventa cu care se va repeta tranzactia in cazul in care ai ales ca transferul sa se repete

    Poti opta ca transferul repetat sa se efectueze:

    a. la o data fixa
    Vei mentiona in acest caz in campul Data transferului data dorita de tine, iar in campul Frecventa (toate) vei selecta 1 luna, in cazul in care doresti ca transferul sa se efectueze lunar sau 2 luni, in cazul in care doresti ca transferul sa se efectueze la data fixa indicata de tine la o perioada de 2 luni, etc.
    De exemplu: Data transferului : 16/04/2006 si Frecventa: 1 luna, va determina repetarea transferului luna de luna, la data de 16.

    b. la un interval fix de zile
    Vei mentiona in acest caz in campul Data transferului data primului transfer, iar in campul Frecventa (toate) vei selecta 1 zi, in cazul in care doresti sa se efectueze zilnic sau 3 zile, daca doresti ca transferul sa se efectueze din 3 in 3 zile etc.

    • Data expirarii (ZZ/LL/AAAA): in cazul in care transferul este repetat, trebuie trecuta data expirarii, urmand ca de la aceasta data transferurile sa nu se mai efectueze

    Apoi apesi butonul Trimite si se va afisa un ecran de verificare si confirmare ce sumarizeaza detaliile tranzactiei.


    Daca informatiile afisate sunt corecte se introduce parola si se Confirma.
    In cazul in care doresti sa modifici informatiile accesezi butonul Anuleaza, ce determina revenirea in pagina de introducere a datelor.

    sus

    3.3.2. Plati interbancare (in conturi la alte banci)

    A. Plati interbancare in RON:

    Accesand aceasta optiune vei putea efectua transferuri in RON catre conturi personale sau ale altor persoane la alte banci comerciale din Romania.

    Ecranul de introducere a datelor iti va solicita urmatoarele informatii:

    • Din contul: contul tau din care vei efectua transferul
    • In contul IBAN al beneficiarului: numarul de cont IBAN al contului catre care doresti sa efectuezi transferul
    • Suma platita: suma pe care doresti sa o transferi
    • Identificator beneficiar: acest camp se completeaza numai pentru plati catre bugetare (catre Trezorerie) , in conformitate cu prevederile legale.
    • Numele beneficiarului: numele persoanei in contul careia faci transferul
    • Numar de “evidenta” al platii: se completeaza numai in cazul platilor bugetare (catre Trezorerie), in conformitate cu prevederile legale. Pana la 31.12.2007 acest camp nu este obligatoriu a fi completat.
    • Detaliile platii Linia 1 si Linia 2: In campurile Detalii poti introduce descrierea platii (numar factura, cod abonat, etc). Daca doresti sa platesti facturi de utilitati, polite de asigurari etc. te rugam sa folosesti optiunea “Plati facturi”.
    • Numar de ordine al platii: da un numar de ordine pentru a tine evidenta platilor efectuate prin Raiffeisen Online.

    Daca doresti ca acest transfer sa fie repetat, trebuie sa bifezi casuta Doresc ca aceasta tranzactie sa fie repetata:

    a. la o data fixa
    Vei mentiona in acest caz in campul Data transferului data dorita de tine, iar in campul Frecventa (toate) vei selecta 1 luna, in cazul in care doresti ca transferul sa se efectueze lunar sau 2 luni, in cazul in care doresti ca transferul sa se efectueze la data fixa indicata de tine la o perioada de 2 luni, etc.
    De exemplu: Data transferului: 16/04/2006 si Frecventa: 1 luna, va determina repetarea transferului luna de luna, la data de 16.

    b. la un interval fix de zile
    Vei mentiona in acest caz in campul Data transferului data primului transfer, iar in campul Frecventa (toate) vei selecta 1 zi, in cazul in care doresti sa se efectueze zilnic sau 3 zile, daca doresti ca transferul sa se efectueze din 3 in 3 zile etc.

    • Data expirarii (ZZ/LL/AAAA): in cazul in care transferul este repetat, trebuie trecuta data expirarii, urmand ca de la aceasta data transferurile sa nu se mai efectueze

    Ecranul de confirmare sumarizeaza detaliile tranzactiei si solicita introducerea parolei. Dupa verificarea informatiilor, pentru efectuarea tranzactiei trebuie sa apesi butonul Confirma.

    Nota : Pentru ordinele de plata in valuta, precum si pentru ordinele de plata in lei pe teritoriul Romaniei, a caror valoare este egala sau mai mare cu 12.500 EUR sau echivalent la data platii, dispuse de un Client rezident catre un nerezident, Clientul va completa si depune la Banca Dispozitia/Declaratia de plata externa (DPE) in maxim 10 zile calendaristice de la efectuarea platii.

    sus

    3.3.3. Plati facturi

    Aceasta functie iti permite sa platesti diferite facturi de utilitati, polite de asigurare etc. catre furnizori cu conturi deschise la Raiffeisen Bank.

    Primul ecran care va fi afisat este ecranul de introducere a datelor platii respective. Campurile care vor trebui completate sunt urmatoarele:

    • Din contul: contul din care doresti sa se efectueze plata
    • Furnizor: dintr-o lista derulanta vei selecta furnizorul catre care doresti sa faci plata si in functie de furnizorul ales vor fi solicitate anumite detalii pe care va trebui sa le completezi cu datele de pe documentul de plata/factura
    • Suma platita: suma de plata de pe documentul de plata
    • Data platii: data curenta
    • Numar de ordine al platii: poti da un numar de ordine pentru a tine evidenta platilor efectuate prin Raiffeisen Online.

    Ecranul de confirmare sumarizeaza detaliile tranzactiei si solicita introducerea parolei dupa verificarea informatiilor. Daca informatiile sunt corecte pentru efectuarea tranzactiei trebuie accesat butonul “Confirma”.

    Pentru anumiti furnizori aplicatia calculeaza un cod de confirmare a platii.

    sus

    3.3.4. Afiseaza transferuri active

    Aceasta functie iti permite sa vizualizezi, modifici sau sa steargi transferuri, care au fost stabilite utilizand serviciul Raiffeisen Online pentru a se efectua in viitor. Aceste transferuri pot avea urmatoarele caracteristici:

    • Transferuri care se executa o singura data la o data prestabilita in viitor
    • Transferuri care se repeta (planificate)

    Prin apasarea butonului Trimite se vor afisa transferurile active catre:

    • beneficiari cu conturi la Raiffeisen Bank
    • beneficiari cu conturi la alte banci comerciale din Romania

    Pentru fiecare transfer activ exista doua optiuni: Modificare si Stergere, care iti vor oferi posibilitatea de a sterge sau a modifica oricare dintre transferurile active definite anterior.

    sus

    4. Servicii clienti.

    sus

    4.1. Modificare cod utilizator.

    Cu ajutorul acestei optiuni poti modifica “Cod utilizator”, pe care-l folosesti la autentificarea pentru serviciul Raiffeisen Online. Modificarea se executa si este valabila imediat. Astfel dupa ce ai efectuat schimbarea si ai iesit din aplicatie, te poti autentifica cu noul “Cod utilizator”. Acesta trebuie sa fie de 8-12 caractere alfanumerice, si sa contina cel putin o litera si o cifra.

    sus

    4.2. Modificare PAROLA.

    Cu ajutorul acestei operatiuni poti modifica PAROLA personala, pe care o folosesti la autentificarea pentru serviciul Raiffeisen Online si la validarea tranzactiilor. Modificarea se executa si este valabila imediat. Astfel dupa ce ai efectuat schimbarea si ai iesit din aplicatie, te poti autentifica cu noua PAROLA. Aceasta trebuie sa fie de 8-12 caractere alfanumerice, si sa contina cel putin o litera si o cifra.

    Pentru a schimba PAROLA trebuie sa oferi urmatoarele informatii:

    • PAROLA: cea veche
    • Noua PAROLA
    • Confirmare PAROLA noua

    Parola este valabila 100 zile calendaristice. Cu cinci zile inainte de expirare vei primi un mesaj de la banca prin care esti anuntat ca trebuie sa-ti schimbi parola.

    sus

    4.3. Modificare e-mail.

    Cu ajutorul acestei operatiuni poti modifica adresa de e-mail pe care ai oferit-o bancii la semnarea contractului. Modificarea se executa si este valabila imediat.

    Se introduce noua adresa de e-mail si se apasa Trimite.
    Modificarea se executa si este valabila imediat.

    sus

    4.4. Stopare expediere extras.

    Prin intermediul acestei functionalitati poti renunta la trimiterea lunara a extras-ului de cont prin posta la adresa de corespondenta sau la cea de domiciliu.

    Aceasta facilitate functioneaza numai in conditiile in care ai optat la Banca pentru a primi extrasul de cont la adresa de domiciliu sau de corespondenta. In cazul in care nu ai activat la Banca aceasta optiune, atunci accesarea oricarei comenzi referitoare la extasul de cont din cadrul serviciului Raiffeisen Online (comanda stopare expediere extras, anulare comanda stopare expediere extras ) nu va fi luata in calcul.

    Accesand submeniul Comanda vei avea posibilitatea de a stopa trimiterea lunara prin posta a extrasului de cont.

    In urma accesarii butonului Trimite se va afisa un ecran de confirmare prin care renunti la trimiterea extras-ului de cont. Daca doresti acest lucru apesi butonul Confirma si incepand cu urmatorul extras de cont emis de banca, acesta nu va mai fi trimis prin posta.

    Aceasta stopare de trimitere a extras-ului de cont poate fi anulata in orce moment accesand meniul Anulare comanda. Prin intermediul acestei functii anulezi comanda prin care ai solicitat sa nu ti se mai trimita lunar prin posta extrasul de cont si banca va incepe sa-ti trimita extrasul de cont prin posta incepand cu primul extras generat dupa data la care ai anulat comanda respectiva.

    sus

    4.5. Pseudonime cont.

    Prin intermediul acestei functii ai posibilitatea de a stabili un nume pentru fiecare cont care va fi afisat in optiunea Portofoliul Meu. Aceasta facilitate te ajuta sa identifici si sa distingi mai usor conturile tale fara a fi nevoit sa retii numerele conturilor.

    Folosind aceasta optiune, vei putea sa adaugi, vizualizezi, modifici sau sa stergi numele conturilor.

    sus

    4.6. Administrare beneficiari.

    4.6.1. Beneficiari cu conturi la Raiffeisen Bank

    Prin intermediul acestei functii ai posibilitatea de a salva in aplicatia de Raiffeisen Online numerele de cont (ultimele 10 caractere ale codului IBAN) ale altor clienti ai Raiffeisen Bank, catre care efectuezi transferuri in mod frecvent.
    La accesarea optiunii Plati intrabancare (in conturi la Raiffeisen Bank) lista derulanta a conturilor beneficiare va contine conturile acestor beneficiari.
    Deasemenea poti adauga, vizualiza, modifica sau sterge beneficiari din lista existenta.

    4.6.2. Beneficiari cu conturi la alte banci

    Prin intermediul acestei functii ai posibilitatea de a salva in aplicatia de Raiffeisen Online numerele de cont in format IBAN ale clientilor altor banci, catre care efectuezi transferuri in mod frecvent.
    Daca efectuezi transferuri catre Trezorerie, poti salva aici si detaliul de plata numit Identificator beneficiar de la Trezorerie.
    La accesarea optiunii Plati interbancare in RON (in conturi la alte banci) lista derulanta a conturilor beneficiare va contine conturile acestor beneficiari, impreuna cu alte detalii de plata (Identificator beneficiar pentru platile catre Trezorerie).
    De asemenea poti adauga, modifica sau sterge beneficiari din lista existenta.

    4.6.3 Beneficiari cu conturi in valuta la alte banci.

    Prin intermediul acestei functii ai posibilitatea de a salva in aplicatia de Raiffeisen Online numerele de cont in format IBAN ale clientilor cu conturi in valuta deschise la alte banci din Romania sau din strainatate, catre care efectuezi transferuri in mod frecvent.

    La accesarea optiunii Plati interbancare in valuta (in conturi la alte banci) lista derulanta a conturilor beneficiare va contine conturile acestor beneficiari, impreuna cu alte detalii de plata
    De asemenea poti adauga, modifica sau sterge beneficiari din lista existenta.

    sus

    4.7. Activitate on-line.

    Serviciul Raiffeisen Online inregistreaza in baza de date fiecare operatiune efectuata si ai posibilitatea sa vizualizezi:

    • tranzactiile tale din ultimele 6 luni afisate in functie de anumite criterii de selectie
    • activitatea ta in cadrul acestui serviciu (data si ora cand ai accesat serviciul, optiunile pe care le-ai vizualizat, modificat sau sters, etc).

    In acelasi timp, poti sa salvezi Confirmarea electronica rezultata in urma unui transfer pe propriul tau calculator; in acest fel ai acces la aceste Confirmari si dupa efectuarea tranzactiilor.

    Daca in momentul in care efectuezi o tranzactie aceasta nu este insotita de un mesaj de succes, accesand aceasta functie, poti verifica daca tranzactia este sau nu procesata. Astfel, poti lua legatura cu banca la numerele de telefon dedicate pentru detalii suplimentare.

    sus

    4.8. Noutati.

    Banca foloseste aceasta pagina pentru a te informa despre noi produse si servicii oferite.

    sus

    4.9. Ghid de utilizare Raiffeisen Online.

    Utilizand aceasta optiune vei accesa Ghidul de utilizare a serviciului Raiffeisen Online.

    sus

    4.10. Taxe-comisioane.

    Accesand aceasta functie vei avea posibilitatea vizualizarii taxelor si comisioanelor percepute in functie de serviciul oferit.

    sus

    5. Limite utilizare Raiffeisen Online

    Pentru o siguranta sporita a utilizarii serviciului Raiffeisen Online, Banca a setat cateva limite in ceea ce priveste atat utilizarea Raiffeisen Online cat si pentru tranzactiile efectuate. Aceste limite sunt urmatoarele:

      • Numarul maxim de incercari gresite de autentificare la care accesul clientului este blocat este 3
      • Numarul de zile de valabilitate a parolei este 100
      • Clientul este anuntat cu 5 zile inainte de expirare ca trebuie sa-si schimbe parola.
      • Perioada de inactivitate a unui client inainte de a fi deconectat din aplicatia Raiffeisen Online este de 15 minute
      • Limita zilnica pentru schimburi valutare este de 55.000 RON (echivalent)
      • Limita pe tranzactie pentru schimburi valutare este de 17.000 RON (echivalent)
      • Limita zilnica pentru transferuri este de 10 000 RON (echivalent)
      • Limita pe tranzactie pentru transferuri intrabancare (lei / valuta) este de 6000 RON (echivalent)
      • Limita pe tranzactie pentru transferuri interbancare lei este 6.000 RON
      • Limita pe tranzactie pentru transferuri interbancare valuta este 10.000 RON (echivalent)

    Limitele valorice mentionate mai sus se pot actualiza periodic de catre Banca.

    Clientii care doresc sa tranzactioneze sume mai mari decat limitele mai sus mentionate, pot solicita telefonic modificarea limitelor pentru utilizarea serviciului Raiffeisen Online apeland 021/ 306.55.55 sau 021/ 306.55.56, limitele solicitate de client urmand a fi modificate numai dupa aprobarea acestora de catre Banca.

    Atentie: Limita de tranzactionare a schimburilor valutare prin Serviciul Raiffeisen Online nu poate fi modificata.

    sus

print
Font size
Termeni legali English © Raiffeisen Bank
>